دوازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین

با عنایات به خداوند متعال، جامعه علمی آزمایشگاهیان این توفیق را دارد تا دوازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین را در راه پیشرفت و سربلندی کشور در حوزه سلامت و درمان و با شرکت شخصیت های برجسته دانشگاهی و علمی کشوری و بین المللی در روزهای ۲۱ لغایت ۲۳ آذر ماه سال ۱۳۹۸ در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار کند. این همایش با هدف پیشبرد مرزهای دانش، ایجاد فضای مناسب جهت گردهمایی محققان، کارآفرینان، کارشناسان و دانشجویان علوم آزمایشگاهی و به منظور ارائه فعالیت های تحقیقاتی و آخرین دستاوردهای پژوهشی، تبادل نظر علمی شناساندن اهمیت پیوند میان آزمایشگاه و بالین و تقویت پل های ارتباطی، طرح مشکلات و همچنین ارائه راه حل ها برای تعامل مؤثر، کارا و پایدار آزمایشگاهیان و همکاران بالینی برگزار می گردد. به این مناسبت از شما فرهیختگان و اندیشمندان حوزه های مختلف علوم آزمایشگاهی پزشکی دعوت می نماید تا همچون سال های گذشته مقالات و پژوهش های حاوی دستاوردها و مطالب اصیل و بدیع خود را برای ما ارسال فرمایید. مشارکت و همراهی شما عزیزان صاحب اندیشه باعث هرچه پربارتر شدن این کنگره فاخر می گردد.


همانگونه که مستحضرید این همایش با هدف پیشبرد مرزهای دانش، ایجاد فضای مناسب جهت گردهمایی محققان، کارآفرینان، کارشناسان و دانشجویان و به منظور ارائه فعالیت های تحقیقاتی و آخرین دستاوردهای پژوهشی ،  تبادل نظر علمی شناساندن اهمیت پیوند میان آزمایشگاه و بالین و تقویت پل های ارتباطی میان این دو ، طرح مشکلات و  همچنین ارائه راه حل ها برای تعامل مؤثر و کارا و پایدار آزمایشگاهیان و همکاران بالینی برگزرا می گردد. منتظر مشارکت و همراهی گرم و سازنده همه سروران گرامی در ایام قبل و روزهای برگزاری کنگره هستیم.

تاریخچه و اهداف کنگره

کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین از دیرباز، سعی بر آن داشته تا با دعوت از بزرگان، دانشجویان و اندیشمندان علوم پزشکی در جهت ارتقا سطح علمی کشور در حوزه سلامت و درمان، گام های مهمی بر دارد . تا کنون این مجموعه توانسته دوره های سالانه این کنگره را بین سال های 1385 تا 1397 برگزار کند. در ذیل تاریخ ، محور اصلی و محل برگزاری دوره های قبل جهت آشنایی شما عزیزان و شرکت کنندگان گرامی با تاریخچه" کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین" آورده شده است :

اولین کنگره آزمایشگاه و بالین در بهمن ماه 1385 با محوریت آزمایشگاه و بیماری های داخلی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

دومین کنگره آزمایشگاه و بالین در اردیبهشت ماه 1387 در محل مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

سومین کنگره آزمایشگاه و بالین در آذر ماه 1389 با محوریت بیماری های کودکان در محل بیمارستان امام، تالار امام (ره) برگزار شد.

چهارمین کنگره آزمایشگاه و بالین در آذر ماه 1390 با محوریت بیماری های داخلی و عفونی در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد .

پنجمین کنگره آزمایشگاه و بالین در دی ماه 1391 با محوریت اختلالات خونی در محل سالن رازی، دانشگاه ایران برگزار شد .

ششمین کنگره آزمایشگاه و بالین در بهمن ماه 1392 با محوریت اختلالات غدد و متابولیسم در محل سالن رازی، دانشگاه ایران برگزار شد .

هفتمین کنگره آزمایشگاه و بالین در بهمن ماه 1393 با محوریت بیماری های عفونی در محل سالن رازی، دانشگاه ایران برگزار شد .

هشتمین کنگره آزمایشگاه و بالین در بهمن ماه 1394 با محوریت بیماری های قلب و عروق در محل سالن رازی، دانشگاه ایران برگزار شد .

نهمین کنگره آزمایشگاه و بالین در اسفند ماه 1395 با محوریت انتظارات بالین از کیفیت خدمات آزمایشگاهی، آزمایشگاه استاندارد، چشم انداز و رسالت. در محل بیمارستان امام، تالار امام (ره) برگزار شد .

دهمین کنگره آزمایشگاه و بالین در بهمن ماه 1396 در محل دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد .

یازدهمین کنگره آزمایشگاه و بالین در دی ماه 1397 در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد .

و امسال نیز در مجموعه اجرایی این کنگره بر آنیم تا با توکل بر خدای منان و با همت و همکاری شما بزرگواران و صاحب نظران، دوازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین را در تاریخ 21 لغایت 23 آذرماه 1398 در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشکده پزشکی با محوریت چالش ها و راهبردهای ارتباط آزمایشگاه و بالین برگزار نماییم .

راهنمای تهیه و ارسال خلاصه مقالات

به نام خدا

مرحله اول- نحوه تهیه خلاصه مقالات:  

گام اول: نکات ضروری در تهیه خلاصه مقالات

  • خلاصه مقالات صرفا بایستی به زبان انگلیسی و بر اساس فرمت اعلام شده در دستورالعمل ارسال خلاصه مقالات، تهیه و ارسال شوند. خلاصه مقالاتی که به زبان فارسی ارسال می شوند مورد بررسی و پذیرش قرار نمی گیرند. 
  • تنها چکیده مقاله ارسال گردد و از فرستادن مقاله کامل  (Full text) خودداری شود.
  • مسئولیت اطلاع رسانی به سایر محققین ذکر شده در بخش نویسندگان، به عهده فرستنده مقاله می‎باشد.
  • مسئولیت صحت علمی و ادبی متن فرستاده شده با نویسنده مسؤل مقاله (Corresponding Author) می‎باشد. خلاصه مقالاتی که سرقت علمی (plagiarism) بوده و یا در کنگره های داخلی قبلی ارایه شده باشند، در فرایند غربالگری اولیه مقالات (Primary Screening) حذف شده (Fast Rejection) و وارد فرآیند داوری اصلی نخواهند شد.
  • در صورت اثبات سرقت علمی، مراتب به صورت مکتوب به معاونت پژوهشی دانشگاه مربوطه اعلام میشود.
  •  ذکر نام اساتید راهنما و یا مشاور کار تحقیقی در چکیده مقالات ارسالی ضروری است.
  • چکیده مقالات باید شامل: عنوان مقاله، نام نویسندگان و وابستگی سازمانی آنها (گروه آموزشی، دانشکده، دانشگاه / پژوهشکده / سازمان محل تحقیق و ...)، تنه یا متن اصلی خلاصه مقاله و واژه های کلیدی باشد.
  • بخش تنه مقاله (Body of abstracts):
  • با فونت Times New Roman سایز 12 نگارش شوند.
  • متن خلاصه مقاله با فونت عادی و سر تیتر‌ها به صورت Bold نگارش گردد.
  • حجم آن حداکثر 300 کلمه باشد.
  • خلاصه مقالات ارسالی می تواند برگرفته از مطالعات اصیل (تحقیقی) (Original/Research article) ، گزارش موردی (Case report, Case series)، کارآزمایی بالینی (Clinical Trial) و مقالات مروری (Review articles) باشند. 
  • سرتیترهای خلاصه مقالات تحقیقی بایستی شامل موارد زیر باشد:
  • Background
  • Methods
  • Results
  • Conclusion

 

  • سرتیترهای خلاصه مقالات گزارش موردی بایستی شامل موارد زیر باشد:
  • Background
  • Case Presentation
  • Conclusion     

 

  • سرتیترهای خلاصه مقالات کارآزمایی بالینی بایستی شامل موارد زیر باشد:
  • Background
  • Aims
  • Methods
  • Conclusion

 

  • سرتیترهای خلاصه مقالات مرور سیستماتیک/متاآنالیز بایستی شامل موارد زیر باشد:
  • Background
  • Methods
  • Results
  • Conclusion          

 

  • در تمامی انواع مقالات بیشترین حجم چکیده می‎بایست به روش کار و نتایج اصلی تحقیق اختصاص یابد و از نوشتن مقدمه و یا نتیجه‎گیری طولانی خودداری شود. 
  • در ارتباط با مقالات مروری (Review Articles) تنها مقالات مرور سیستماتیک (Systematic Review) و متاآنالیز (Meta-analysis) قابل قبول می‌باشند و خلاصه مقالات مروری تشریحی/ سنتی (Narrative/Traditional) فقط به شرطی وارد فرایند داوری اصلی خواهند شد که نویسنده مسؤل آن عضو هیات علمی دانشگاه بوده و قبلا در ارتباط با موضوع ارسالی دارای مقاله تحقیقی  باشد.
  • خلاصه مقالات گزارش موردی(Case Report) حتماً باید حاوی نکته یا نکات آموزشی قابل قبول باشند.
  • در خلاصه مقالات کارآزمایی بالینی (Clinical Trial) کد ثبت IRCT (Iranian Registry of Clinical Trials) بایستی در روش کار یا در انتهای چکیده ذکر گردد ؛ در غیر این صورت خلاصه مقاله ارسالی مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.
  • ابداعات و اختراعات باید در قالب مقالات تحقیقی ارسال‌ گردند. داشتن تأییدیه "اداره مالکیت صنعتی" برای پذیرش این نوع مقالات ضروری است.
  • بخش کلمات کلیدی (keywords) بایستی حاوی 3 الی 5 کلمه کلیدی باشد که توصیه می­شود با استفاده از سیستم MeSH (Medical Subject Headings) به آدرس (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/mesh) استانداردسازی شوند.

 

مرحله دوم: دستورالعمل ارسال خلاصه مقالات

  • ابتدا وارد وب سایت کنگره به نشانی www.isacl-congress.ir  شده و ثبت نام نمایید.
  • ثبت نام و ارسال چکیده مقاله تنها از طریق وب سایت کنگره و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور در پانل شخصی برای هر متقاضی صورت می‎پذیرد و مواردی که از طریق نمابر، پست الکترونیک و یا به صورت کاغذی ارسال شوند، مورد پذیرش قرار نخواهند گرفت.
  • در پیشخوان کاربری خود وارد بخش ارسال و مدیریت خلاصه مقالات شوید.
  • محور (موضوع) متناسب با مطالعه خود را انتخاب نمایید.
  • نوع مقاله ارسالی (Original ، Clinical Trial ، Case Report/Case Series  ، Narrative Review ، Systematic Review/Meta-analysis ) را انتخاب نمایید.
  • بخش های جداگانه ای جهت آپلود در وب سایت کنگره برای بخش های عنوان خلاصه مقاله، نویسندگان و وابستگی سازمانی آنها، بخش تنه خلاصه مقاله (Body of abstract) و کلمات کلیدی (Keywords) طراحی شده است.
  • در تمامی انواع مقالات بایستی عنوان مقاله، نام نویسندگان و وابستگی سازمانی (Affiliation) آنها در بخش مربوطه تکمیل شود.
  • وارد کردن آدرس پست الکترونیک (Email) نویسنده ارائه دهنده [Presenting Author] و نویسنده مسؤل (Corresponding Author) الزامی می باشد.
  • پس از پذیرش خلاصه مقاله و ارائه در زمان کنگره، تنها برای نویسنده ارائه دهنده مقاله گواهی صادر خواهد شد. از اینرو به هنگام ارسال مقاله ، به این موضوع توجه کافی مبذول دارید.
  • در ادامه، بخش متن اصلی مقاله و کلمات کلیدی  که بر اساس دستورالعمل تهیه خلاصه مقالات  تنظیم شده را آپلود و در صورت نیاز تغییرات را در وب سایت ( برای مثال Bold کردن سر تیتر‌ها) را انجام دهید
  • تأیید دریافت خلاصه مقاله از طریق ایمیل و یا پیامک به فرستنده مقاله و نویسنده مسؤل اطلاع داده خواهد شد.
  • امکان ارسال حداکثر سه خلاصه مقاله برای نویسنده اول مقاله (ارائه کننده) وجود دارد.  
  • در صورت بروز هرگونه سؤال و یا مشکل در ارسال مقالات، لطفا از طریق تالار پرسش و پاسخ تلگرامی به نشانی(isaclcongress12) و یا با آدرس ایمیل به نشانی (isaclcongress32@gmail.com) مکاتبه نمایید. به ایمیل یا پیام شما در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.

 

کمیته علمی و داوری کنگره

سوالات متداول

  • آیا امکان تغییر اطلاعات پس از ثبت نام وجود دارد؟ 

پاسخ: بلی. اطلاعات خود را می توانید از طریق فرم های "اطلاعات شخصی" و "تغییر رمز"، ویرایش نمایید. دقت کنید که این اطلاعات شامل اطلاعات پایه نظیر نام کاربری، نوع ثبت نام نخواهد بود.

  • امتیازات بازآموزی کنگره امسال چگونه تنظیم شده است؟

پاسخ: نظر به اینکه دوازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین مشمول امتیاز بازآموزی برای گروه های مختلف پزشکی و آزمایشگاهی می باشد، عزیزانی که قصد استفاده از این امتیاز را دارند، حتما بایستی از طریق سایت آموزش مداوم، اقدام به ثبت نام نمایند.

  • چنانچه پس از ثبت نام از حضور منصرف شدیم، آیا وجه ثبت نام برگشت داده می شود؟

پاسخ:  بله. در صورت انصراف وجه تا زمان اعلام شده برگشت داده می شود.

  • آیا خلاصه مقالات را می توان از طریق پست عادی ارسال نمود؟

پاسخ:  خیر . ارائه مقاله تنها از طریق وب سایت همایش امکان پذیر خواهد بود و امکان بررسی مقالاتی که از طرق دیگر ارسال شده باشند وجود نخواهد داشت.

  • آیا دانشجویان نیز میتوانند در این کنگره شرکت نمایند؟

پاسخ:به منظور گسترش تبادلات علمی و افزایش توان پژوهشی و آموزشی ،دانشجویان دانشگاه ها، می توانند با ارسال مقالات و یا شرکت کننده از فضاها و کارگاه ها مستلزم ثبت نام از طریق سایت در کنگره شرکت کنند.

  • اعلام پذیرش یا عدم پذیرش مقالات از چه طریقی صورت می گیرد؟

پاسخ: نتیجه مقالات، پس از بررسی از طریق همین وب سایت و در بخش "ارسال مقالات" اعلام خواهد شد.

  • گواهی باز آموزی در چه زمانی صادر می شود؟

پاسخ: پس از پایان کنگره، شما می توانید با مراجعه به سایت آموزش مداوم کارنامه بازآموزی خود را دریافت نمایید..

  • شرکت در جلسات کنگره بصورت آزاد مجاز می باشد یا خیر؟

پاسخ: خیر. باید ثبت نام بعنوان شرکت کننده صورت گیرد.

  • آیا می توان بیش از یک مقاله در کنگره ارائه داد؟

پاسخ:  بلی . حداکثر تا سه مقاله و با توجه به زمان بندی همایش و در صورت پذیرفته شدن تنها مجاز به ارائه مقالات پذیرفته شده می باشید.

  • آیا یک مقاله را بیشتر از یک نفر می توانند ارائه دهند؟

پاسخ: خیر

  • آیا تمامی ثبت نام شدگان مجاز به شرکت در جلسه افتتاحیه کنگره هستند؟

پاسخ: بلی.

  • آیا برای نگارش مقالات چهارچوب خاصی در نظر گرفته شده ؟

پاسخ: بلی. به قسمت راهنما نگارش مقالات ارسالی مراجعه فرمایید.

  • آیا حضور فرد در زما ن ارائه پوستر الزامی است؟

پاسخ: بلی.

  • آیا ثبت نام حضوری در محل برگزاری کنگره صورت میگیرد ؟

پاسخ: بلی.

  • آیا جهت اقامت میهمانان هتل خاصی از سوی دفتر کنگره در نظر گرفته شده است؟

پاسخ: بلی. پس از انجام هماهنگی های لازم، لیست هتل های طرف قرارداد از طریق همین وبسایت به اطلاع خواهد رسید. بدیهی است که میهمانان محترم می توانند در صورت تمایل هتل های دیگری را خارج از لیست پیشنهادی انتخاب نمایند.

  • در طول مدت برگزاری همایش چگونه می توانم از اینترنت استفاده کنم؟

پاسخ: اتصال به اینترنت از طریق شبکه عمومی بی سیم در سالن ها و راهرو های محل برگزاری همایش به صورت رایگان امکان پذیر خواهد بود.

 

تعرفه ثبت نام

 

هزینه ثبت نام (تومان)

شرکت کنندگان

تا سی مهرماه 1398

از سی مهرماه 1398 تا زمان برگزاری کنگره

 

  • افراد با پذیرش مقاله (در هر مقطع تحصیلی)
  • دانشجویان (کارشناسی ، ارشد ، دکترای حرفه ای ، دستیار تخصصی- با ارایه کارت دانشجویی)
  • کاردان
  • کارشناس
  • کارشناس ارشد

 

1،500،000 ریال

 

2،000،000 ریال

 

  • دکترای حرفه ای
  • دکترای تخصصی
  • متخصص
  • فوق تخصص

 

 

2،000،000 ریال

 

 

2،500،000 ریال